home

airco-service

accu-service

prijslijst

portfolio

contact

 

airco-service        

 

Eigenschappen


Wanneer bij draaiende motor de airco wordt ingeschakeld is een klik hoorbaar.

Dit is het inschakelen van de magneetkoppeling op de pomp. De koppeling draait los rond

als de airco uitgeschakeld is.
Dit in- en uitschakelen kan ook door het elektronische regelsysteem gedaan worden.

Wanneer de temperatuur van de verdamper te laag wordt of wanneer de druk in het

systeem te hoog oploopt, schakelt de pomp uit en bij het omgekeerde weer aan.
 

Dit in- en uitschakelen kan ook door het elektronische regelsysteem gedaan worden.

Wanneer de temperatuur van de verdamper te laag wordt of wanneer de druk in het

systeem te hoog oploopt, schakelt de pomp uit en bij het omgekeerde weer aan.

Doordat het rondpompen en samenpersen van het koudemiddel vermogen van de motor

vraagt, zal het motortoerental dalen.

Een regelsysteem in het benzine-injectiesysteem zorgt

dat dit bij stationair draaien weer gecompenseerd wordt.


Soms kan het systeem muf gaan ruiken. Dit wordt veroorzaakt door bacteriegroei op

het raster van de verdamper. Condens vermengt zich met stof wat in het interieur zweeft.

Wordt de airco ingeschakeld dan verspreiden deze schimmels een muffe lucht.

Van tijd tot tijd verfrissen met een antiseptisch middel. Dit behoort tot het normale

onderhoud van een installatie.
Na een tijdje stilstaan, kan een waterplas onder de auto verschijnen. Dit is condens

van het aircosysteem.

 

<<<     airco-service     >>>

 

 copyright 2012 Pascal Limpens